O nama
Najprije su bili snovi. O ženama. O udobnosti. O ljepoti. O rublju. Liscina priča počinje 1955. godine kad se entuzijastični snovi počinju pretvarati u stvarnost. Teškim radom, naprednim idejama, ljubavlju prema modi i strašću prema ljepoti Lisca postaje jedan od vodećih proizvođača rublja i kupaćih kostima u jugoistočnoj Europi.
Europski dizajn, unikatne kreacije, potpuno prilijeganje, kvaliteta i udobnost
samo su neki od razloga zašto se žene zadovoljne vraćaju u prodavaonice Lisca u više od 40 zemalja
Zgodovina
1955: PočetekU maloj obrtničkoj radionici ekipa od 5 suradnika najprije izrađuje kravate i popravlja čarape. No, brzo dolaze do spoznaje da su grudnjaci rijetki i vrlo traženi. Istražuju tržište, ostalo su učinili mašta i spretnost. U ona vremena grudnjaci su bili iz damasta i brokata i mnogo nezgrapniji nego danas. Liscu je proslavio grudnjak Majda, po kojem je postala prepoznatljiva u cijeloj tadašnjoj Jugoslaviji. |
1964: Ulazak na strana tržištaPotražnja po ženskom rublju biva sve veća, ponekad je teško zadovoljiti potrebe tržišta. Poduzeće se širi, a radi specifičnog znanja organizirano je posebno obrazovanje za švelje, krojače... Godine 1964. Lisca se uspješno probija na njemačko tržište, a ubrzo zatim počinje s prodajom i u ostalim europskim zemljama, Africi, SAD i na Arapskom poluotoku. |
1969: Kupaći kostimiPotkraj šezdesetih ljudi sve češće odlaze na odmor i tako Lisca lansira i program kupaćih kostima. U moderne modele uključili su znanje i iskustva stečena u oblikovanju rublja, a kolekcija nije bila samo udobna, nego i moderna i zanimljiva kako za domaće kupce tako i za strane naručitelje. |
1970: Prvi push up grudnjakPočetkom sedamdesetih godina Lisca prvi put predstavlja push up grudnjak. Grudnjak Manuela zakopčavao se sprijeda i bio je jedan od najprodavanijih modela sve do 90-ih godina, a njegova je ambasadorica bila Miss Europe 1969. Saša Zajc. |
1974: Novi proizvodni i skladišni prostoriSedemdesete su bile razdoblje velikih investicija. Završeni su novi proizvodni i skladišni prostori. Tada najmodernije regalno skladište bilo je najveće u istočnoj Europi. Počelo se koristiti poslovno računalo, prvo u tom dijelu Europe. Lisca tako za lokalnu okolinu postaje i tehnološko središte. |
1978: Revolucija u lakoćiPotkraj sedamdesetih dogodila se još jedna revolucija – Lisca predstavlja grudnjake s oblikovanim košaricama, što je tada bila velika tehnološka novost. Rublje je postalo lakše, košarice bešavne i privlačne pod tankom gornjom odjećom. Na fotografijama je bilo prepoznatljivo Liscino lice, poznata slovenska manekenka Nina Gazibara. Grudnjak na slici bio je hit i u Sovjetskom Savezu. |
1983: Gornja odjećaU 1983. godini Lisca zaokružuje svoju ponudu programom ženskih bluza i majica koje su potrošačicama bile poznate pod nazivom Foxy. Modne su kreacije bile predstavljene na različitim sajmovima na području tadašnje Jugoslavije, pa i u Düsseldorfu, Lyonu…, a Liscine su kreatorice za njih primile brojne međunarodne nagrade. Zbog potrebe po većoj neovisnosti prilikom nabave kvalitetnih materijala, 1983. godine je osnovan Inplet – vlastito poduzeće za proizvodnju materijala za rublje. |
1988: Kupaći: smjeli i u bojiPrvenstveno što se tiče kupaćih kostima žene su si tada mogle priuštiti više – prevladavale su jake boje i razigrani uzorci, pa i smjeli modeli. Jedna od inovacija kod kupaćih su bile gaćice bez rubova. A osamdesetih modu je uzburkao i dolazak tangica – gaćice su potpuno razotkrile stražnjicu i srušile brojne društvene predrasude, a Lisca ih je najprije predstavila njemačkom tržištu. |
1995: Krovna robna marka LiscaDevetdesetih godina Lisca je počela surađivati s brojnim priznatim stranim modnim markama, dizajnirajući i kreirajući rublje i kupaće za njih. No sve više energije počinje usmjeravati u etabliranje vlastite robne marke. Tako 1995. godine Lisca počinje nastupati pod jedinstvenom krovnom robnom markom i oblikovan je novi cjelokupni grafički identitet. |
2002: Cheek by LiscaLisca se u Europi etablirala kao elegantna, ženstvena robna marka. U kolekcije je u tom razdoblju uključila i mladenačke, razigrane modele pod robnom markom Cheek by Lisca. A važan dio kolekcija postaje i seksi i ekstravagantno rublje, danas prepoznatljivo pod linijom Lisca Selection. |
2008: E-shop LiscaNovo tisućljeće promijenilo je način komunikacije, ali i načine prodaje. Informacije sve češće tražimo na Internetu, gdje se odučujemo i na kupnju. Liscine proizvode je u vlastitom e-shopu bilo moguće kupiti već 2008. godine. |
2010:Širenje maloprodajne mrežeProdajno mjesto ogledalo je robne marke stoga se Lisca strateški usmjerava na intenzivno širenje prodajne mreže po Europi. Prodavaonice se opremaju u skladu s Liscinim merchandising standardima i ženama omogućuju najugodnije shoping iskustvo. Prodavaonica s logotipom Lisca već je više od 130, a Liscini su proizvodi prisutni i u brojnim kutcima specijaliziranih prodavaonica rublja. |
2012:Lisca Men – prvi put i rublje za muškarceLisca je prije svega poznata kao robna marka koja slavi žensku ljepotu. No, poznato je i da su žene te koje najčešće kupuju rublje za muškarce. Uključivanjem u kolekciju novog programa rublja za muškarce Lisca Men, sada na jednom mjestu možemo birati udobnu intimnu odjeću za oboje. |
2013: Lisca by Ivana ŠundovLisca na suradnju poziva voditeljicu koja je kako u Sloveniji, tako i u Hrvatskoj poznata po svom uvijek dotjeranom stilu – Ivanu Šundov. Dizajniranje gornje odjeće prihvatila je kao izazov, a rezultat iskustva, brojnih razgovora i promišljanja bila je kolekcija Lisca by Ivana Šundov, koju može odjenuti svaka žena, a bila je sastavljena od onih komada koji se moraju nalaziti u garderobi svake od nas. |
2015:Gala modna revija uz 60-godišnjicuLisca je mnogo puta bila zaslužna za modne spektakle o kojima se još dugo pričalo i koji su proglašavani modnim događajima godine. A 60 godina modnog stvaralaštva Lisca je okrunila gala modnim događanjem u Portorožu, na kojem su se okupili kako poslovni partneri iz inozemstva, tako i domaća zvjezdana krema. Spektakl je oduševio originalnim kreacijama, ekskluzivno za tu prigodu bila je dizajnirana jedinstvena, glamurozna i raskošna linija rublja Lisca Prestige. |
2018: ProudToBeMe i pozitivan stav o sebiLisca se sve aktivnije uključuje u poticanje pozitivnog stava o sebi. Da smo prekrasne takve kakve jesmo i da izgled nije jedino što nas obilježava poručuje i kroz kampanju Proud to be me. Žene različitih građa i veličina ovu društveno odgovornu krilaticu pomažu širiti i na modnim događanjima u središtima Ljubljane, Milana, Skoplja i Beograda. |
2019: U Cannes po nagradu »Creative Excellence Award 2019«U sklopu međunarodnog događanja na sajmu Mare di Moda Lisca prima prestižnu nagradu »CREATIVE EXCELLENCE AWARD 2019«. Organizatori sajma nagradu svake godine dodjeljuju robnim markama koje se izdvajaju izuzetnom kreativnošću, razvojem, inovacijama i kvalitetom. Lisca je bila izabrana kao primjer poduzeća koje spaja tradiciju sa suvremenošću, pritom veliku pozornost posvećujući izboru materijala, a ujedno se dinamično prilagođava promjenama na tržištu. Kampanjom #ProudToBeMe lansirala je i važnu inkluzivnu poruku pozitivnog stava o sebi i snažne ženstvenosti. |